4 Mart 2016 Cuma

                                             *20*                                           

 
Hemen bu sözleri duyunca anneme koştum. Sorguya çektim hemen onu:
-          Anne babaannem ölecek mi?
-          Bana neden söylemediniz?
-          Ben onun torunuyum.
-          Bilmek hakkım.
-          Tamam, sakin ol Pelin.
-          Nasıl sakin olayım anne?
-          Babaannen ölmeyecek!
-          Neden doktorun yanında? Gibi milyon tane soru yönelttim.
-          Yaa grip olmuş bronşları iltihaplanmış. Ahu Doktor’da bizimde haberimiz olması gerektiğini düşünüp aramak istemiş ama babaannen izin vermeyince bu yola başvurmuş.
-          Aaa gerçekten mi?
-          Tabii ki sana yalan borcum mu var?
-          Yok, eee o zaman. Diye kendi sorusuna cevap verdi.
-          Teşekkür ederim anne yüreğime su serptin.
-          Bir şey değil kızım.
-          Tamam görüşürüz. Ders çalışıyım ben.
Derse oturdum ancak kendimi pek derse veremiyorum. Tek derdim babaannemdi, ufak penceremden dışarıyı seyre daldım. İnsanlar ne kadar sakindi acaba neden? Hiç kimsenin bir derdi yok mu? Yarın matematik yazılım var, hoca kazık soracakmış, çok korkuyorum 85 altı alırsam ben biterim annem çok kızar. Ona söz vermiştim tüm notalarım 100 olacak diye. Off çok sıkıldım anlaşıldı bu gün ben zor ders çalışırım. Sınavdan düşük almamam lazımmm. En iyisi Doğa’yla çalışıyım. O sıkılmadan çalışır:,
-          Doğa, lütfen matematik yazılısına beraber çalışalım!
-          Ayy peki Pelin.
-          Aslan arkadaşım benim.
-          Pelin şunu fark ettim sende hemen sulanma özelliği var.
-          Teşekkürler! Teşekkürler!
-          Ya otur haydi X’lerle Y’lerle boğuşalım.
-          Yaa şu anda o kadar basketbol oynamak istiyorum ki.
-          Otur çabuk o zaman da çabuk bitsin işimiz.
Bana anlatmaya başladı Doğa. “Bi bakem” iyice havaya girmiş sanırsın Selim Hoca. Ahh azizim ben diyorum bu kız matematikçi olacak. Ama bizim Pelin sözelci olduğu için bizim Pelin’e matematik zor gelsin. Nerede eşitlik of of!!! Ya ben sıkıldım:
-          Doğa ben sıkıldım.
-          Hadi o zaman say işlem önceliğini bitirelim.
Aa Doğa bana sanki laf soktu. Öyle hisettim:
-          “Doğacım” sen bana laf mı soktun doğru mu anladım?
-          Hayır, “Pelincim” sana öyle gelmiş.
-          Haa tamam ne diyorduk “Doğacım”.
-          Ayy yeter say şu işlem önceliğini!!!
Off ben Doğa’yı dinlemedim ki nasıl sayıcağım?!
-          İlk önce, ilk işlem yapılır, sonra sonraki işlem, en son son işlem yapılır.
-          Pelin bari mantıklı salla.
-          Ne yapıyım? Bendeki sallama yeteneği de bu kadar ne yapıcan.
-          Off ilk önce üslü sayılar, sonra parantezli işlemler, sonra çarpma-bölme, en sonda toplama-çıkarma. OK?
-          OK?
-          Bak şimdi inebiliriz.
-          Olleyyy !!!
-          Off Pelin senden çok çekeceğim.
Ya basketbolu çook seviyorum.
                                                           ****

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder