4 Mart 2016 Cuma

                                           *17*                                               


Elçin Hanım’ın sırrını çözdüm, meğer benim matematik öğretmenimmiş. Boşuna ismim entrikalar kraliçesi değil yani ( kendime taktığım lakap) benden iyi bir yazar olur aslında. Denesem mi hikâye yazmayı? Üff neyse boş ver, zamanım olsa hikâye yazacak. Malum derslerimiz “YOĞUN”.  Bu arada Tolga’dan sonra bir tane daha arkadaş edindim, ismi Maya değişik bir isim değil mi? İlk duyduğumda şaşırdım ama kırılmasın diye sesimi çıkarmadım. Beşinci sınıfa gidiyor benim gibi. Benim tersime sapsarı saçları var, ela gözleri de var. Hayatımda bu kadar güzel bir ela görmedim parlıyor sanki. Alınma dedecim ama senden bile ela gözleri. Sesi kadife gibi yumuşacık, özellikle bir Pelincim deyişi var. Boyu benden yaklaşık 10cm kısa ama kilosu, neredeyse Çiçek kadar zayıf, incecik. Annemin sesini duydum:

-          Babaannenden mektup var sana biraz kırgın sanırım. Babanın ölümünden sonra hiç aramadın ya kadın Almanya’da senin hasretinden yanıyor.

-          Aa evet unuttum onları çok da özledim, paramız olsaydı giderdik.

Aniden annemin ayak seslerini duydum sinirli gibiydi odama gelince hafif ölçüde kızmaya başladı:

-          Öyle başkalarının yanında konuşulmaz kızım para meseleleri tamam mı?

-          Neden ki?

-          Ayıp çünkü. Dedi annem.

-          Büyükleri anlayamıyorum anne ne zaman anlamaya başlayacağım?

-          Merak etme elbet büyüyeceksin Pelincim, anı yaşa.

-          Peki, bu arada mektuba ne oldu?

-          Haa o burada.

-          Verir misin annecim?

-          Senin için zaten bu mektup.

Annem odadan gidince mektubu açtım. İçinden yere kurumuş bir lale düştü. Sanırım yolda kurumuş ve babaannem kuruyacağını bildiği için koymuş,  ambiyansçı babaannem benim. İçinden bir de bir fotoğraf düştü. Fotoğrafta babaannem başında mavi bir şapkayla bana bakıp gülümsüyordu, saçı iki sene önce bıraktığım renkteydi.” Bal rengi” en sevdiğim saç rengidir bal rengi. Babam da çok severdi hep özenirdi bal rengi saçı olanlara, ben babaanneme şaşırdım neden boyatmamış saçını? Aslında babam çok kızardı hep saçını boyattığı için neden boyatmamış neden?  Hâlbuki babaannem saçını iki haftada bir değiştirir. Bu sorunu kafama takmak istemiyorum ama bir şey mi oldu ona? Kafasına taktığı bir sorunu mu var tombiğimin? Çok süslüydü o. Neyse hemen mektuba dalıyım…

                                                                     ****

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder